Směrnice o postupech při zadávání veřejné zakázky

I.     Dělení zakázky dle předmětu

  1. na dodávky
  2. na stavební práce
  3. na služby

II.    Dělení zakázky dle předpokládané hodnoty

 

dodávky a služby

stavební práce

Nadlimitní veřejná zakázka

nad finanční limit platného předpisu

nad finanční limit platného předpisu

Podlimitní veřejná zakázka

do finančního limitu platného předpisu

do finančního limitu dle platného předpisu

Veřejná zakázka malého rozsahu

do 2 000 000,00 Kč

do 6 000 000,00 Kč

Dělení zakázky malého rozsahu (dále ZMR) dle předpokládané ceny

  1. VZMR 1. kategorie, jejichž předpokládaná hodnota bez DPH nepřesahuje 1 000 000,00 Kč, a v případě stavebních prací nepřesahuje 3 000 000,00 Kč.
  2. VZMR 2. kategorie, jejichž předpokládaná hodnota bez DPH přesahuje 1 000 000,00 Kč, resp. v případě stavebních prací 3 000 000,00 Kč a zároveň nepřesahuje 2 000 000,00 Kč, v případě stavebních prací nepřesahuje 6 000 000,00 Kč.

III. Postup a požadavky při zadávání zakázky

  1. Nadlimitní zakázky - zadávání zakázek bude provedeno dle aktuálního znění zákona o veřejných zakázkách
  2. Podlimitní zakázky - zadávání zakázek bude provedeno dle aktuálního znění zákona o veřejných zakázkách
  3. Zakázky malého rozsahu
    1. Postup při zadávání ZMR 1. kategorie - zadavatel vyzve osobně nebo písemně dodavatele o předložení nabídky. Nabídky (rozpočty) mohou být pořízeny z internetu či internetových obchodů. Forma nabídek písemná či v elektronické podobě. Efektivnost nabídek bude posouzena zastupitelstvem obce, nebo pověřenou osobou, případně hodnotící komisí. Lhůta pro předložení nabídek není stanovena. Zadavatel vyzve osobně nebo písemně dodavatele o předložení nabídky.

Minimální požadavky na obsah předložených nabídek: 

      •   identifikační údaje předkladatele nabídky (název, sídlo, IČ),
      •   rozpočet akce s uvedením konečné ceny (v případě stavebních prací podrobně členěný),
      •   splnění dalších požadavků, pokud bude výzvou stanoveno.
    • Postup při zadávání ZMR 2. kategorie - zadavatel vyzve osobně nebo písemně dodavatele o předložení nabídky. Pro posouzení efektivnosti nabídky je možné předložit rozpočet získaný z internetu či internetového obchodu. Předložené nabídky mohou být vyhotoveny písemně či v elektronické podobě. Efektivnost nabídek bude posouzena zastupitelstvem obce, pokud není ustanovena zvláštní výběrová komise nebo pověřená osoba. Lhůta pro předložení nabídek není stanovena.

Minimální požadavky na obsah předložených nabídek: 

  •   identifikační údaje předkladatele nabídky (název, sídlo, IČ),
  •   rozpočet akce s uvedením konečné ceny (v případě stavebních prací podrobněji členěný),
  •   nabídka musí obsahovat splnění základní způsobilosti dle § 74 zákona 134/2016 o zadávání veřejných zakázek,
  •   splnění dalších požadavků, pokud bude výzvou stanoveno

Výsledek výběru nejlepší nabídky s odůvodněním bude zveřejněn v zápise ze zasedání zastupitelstva obce nebo v zápise výběrové komise, případně v zápise pověřené osoby, pokud byla ustanovena.

IV. Výjimky z působnosti směrnice

  1. Zadávání zakázek v souvislosti s živelnou či jinou pohromou.
  2. Zadávání zakázek ve výjimečných předpisech v souvislosti s urychleným řešením nečekané události (např. poruchy, opravy, škody na obecním majetku).
  3. Zadávání zakázek podléhajícím pravidlům dotačním fondů.
  4. Zadávání zakázek podle § 29 Zákona č. 134/2016 o zadávání veřejných zakázek.
  5. Zadávání zakázek do výše 80 000,00 Kč bez DPH, u stavebních prací 100 000,00 Kč bez DPH, která je v kompetencích starosty (dle Jednacího řádu Zastupitelstva obce Třebešice bod II. ze dne 11.12.2018).

V. Závěrečná ustanovení

  1. Zadavatel bude při výběru klást důraz na transparentnost, přiměřenost. Ve vztahu k dodavateli bude ctít zásadu rovného zacházení a zákaz diskriminace. Při výběru bude kladen důraz na efektivitu, hospodárnost a účelnost vynaložených prostředků.
  2. Zadavatel je při vytváření zadávacích podmínek, hodnocení nabídek a výběru dodavatele, povinen za předpokladu, že to bude vzhledem k povaze a smyslu zakázky možné, dodržovat zásady sociálně odpovědného zadávání, environmentálně odpovědného zadávání a inovací ve smyslu tohoto zákona.
  3. Kritériem pro výběr zhotovitele či dodavatele bude nejnižší nabídková cena nikoliv však na úkor kvality = základním hodnotícím kritériem je celková ekonomická výhodnost nabídky. Nebo Kritériem pro výběr zhotovitele a zadání zakázky bude ekonomická výhodnost nabídky, resp. nejnižší nabídková cena (pokud není stanoveno jinak).
  4. Změny, doplňky či vydání nové směrnice o postupech při zadávání veřejné zakázky podléhá schválení zastupitelstvem obce.
  5. Směrnice byla schválena ZO Třebešice dne 16.02.2021.

VI. ÚČINNOST

Směrnice nabývá účinnosti 16.02.2021

 

Václav Khek, místostarosta                                                  Hana Moravcová, starostka