Struktura informací zveřejňovaných o povinném subjektu podle vyhlášky č. 442/2006 Sb.
1. Název |
Obec Ostředek |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Důvod a způsob založení |
Obec Ostředek v souladu s ústavním zákonem číslo 1/1993 Sb. (ústava České republiky) základním územním samosprávným územním společenstvím občanů. Vznik a zánik obcí (měst) je v současném právním řádu České republiky upraven zákonem č. 128/2000 Sb. o obcích (obecní zřízení) ve znění pozdějších právních předpisů. Podle § 1, odstavce 1, písmena a) zmíněného zákona jsou obcemi ty územní celky, které byly obcemi ke dni účinnosti zákona, tj. 24. listopadu 1990. Obec je samostatně spravována zastupitelstvem. 1) obec je základním územním samosprávným společenstvím občanů a tvoří územní celek, který je vymezen hranicí území obce Obec spravuje své záležitosti v samostatné působnosti. Přitom se řídí zákony a právními předpisy (obecně závaznými vyhláškami) vydanými na základě přislušných zákonů. Obec vykonává státní správu v rozsahu stanoveném zákony v přenesené působnosti. Přitom se řídí zákony, právními předpisy vydanými na základě zákonů, usneseními vlády a směrnicemi ústředních správních úřadů. 1) zákon čís. 1/1993 Sb. (ústava ČR) článek 101 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Organizační struktura |
Obec Ostředek - Zastupitelstvo - Finanční výbor - Kontrolní výbor - Komise přestupková - Příspěvkové organizace
Zřizované organizace podle jiného zákona - organizační složky: Jednotka sboru dobrovolných hasičů Obce Ostředek podle zákona č. 133/1985 Sb. Jednotka sboru dobrovolných hasičů Obce Třemošnice podle zákona č. 133/1985 Sb. Jednací řád zastupitelstva obce Ostředek |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. Kontaktní spojení |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
> 4.1 Kontaktní poštovní adresa |
Ostředek 60 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
> 4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu |
Ostředek 60 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
> 4.3 Úřední hodiny |
pondělí 18.00 hod. - 19.00 hod. od 1.7. - 31.8.2024 - pouze pondělky od 18 - 19 h. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
> 4.4 Telefonní čísla |
starosta: Ing. Marek Škvor, 602 659 720 pevná linka: 317 795 437 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
> 4.5 Datová schránka |
rs3bgk5 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
> 4.6 Adresa internetové stránky |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
> 4.7 Adresa e-podatelny |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
> 4.8 Další elektronické adresy |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. Případné platby lze poukázat |
Česká spořitelna a.s., Tyršova 162 Benešov |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. IČ |
00232424 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7. DIČ |
CZ00232424, Obec není plátcem DPH |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8. Dokumenty |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
> 8.1 Seznamy hlavních dokumentů |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
> 8.2 Rozpočet |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9. Žádosti o informace |
1. Osobní podání: na obecním úřadě v době úředních hodin (Po, St - mezi 18 a 19 hod.) nebo na podatelně (Pá - 10:00 - 11:30hod.). 2. Telefonické podání: +420317795437, +420602659720 3. Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně 4. Formulář písemné žádosti naleznete níže na stránce a můžete jej doručit elektronicky na adrsu ostredek@chopos.cz, nebo poštou na adresu: Obecní úřad Ostředek, Ostředek 60, 257 24 Chocerady Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli: jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu. Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací Lhůty pro vyřízení žádostiPoskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení. Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání. Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů. Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů. Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy. Formulář: Žádost o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10. Příjem žádostí a dalších podání |
Příjem žádostí a způsob podání Osobní podání: na obecním úřadě v době úředních hodin (Po, St - mezi 18 a 19 hod.) nebo na podatelně (Pá - 10:00 - 11:30hod.). Telefonické podání: +420317795437, +420602659720 Poštou na adresu: Obecní úřad Ostředek, Ostředek 60, 257 24 Chocerady Elektronicky na e-mail: ostredek@chopos.cz Elektronicky datovou schránkou: rs3bgk5 V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:
Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách. Příjem a vyřízení odvoláníZpůsob odvolání a jeho obsah:
O odvolání rozhoduje:
O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem. Pravidla potvrzování doručení datových zpráv: Doručení datové zprávy se odesilateli potvrzuje, pokud je možné z přijaté datové zprávy zjistit elektronickou adresu odesilatele. Součástí zprávy o potvrzení je: Pokud potvrzení doručení datové zprávy nedojde, zpráva nebyla doručena. Adresa pro fyzické doručování nosičů s elektronickou formou podání:
Formáty datových zpráv (formát přílohy e-mailu): |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11. Předpisy |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
> 11.1 Nejdůležitější používané předpisy |
Obecně závazné vyhláškyDůležité zákony a vyhláškyPřehled předpisů, podle nichž obecní úřad ve věci poskytování informací rozhoduje:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
> 11.2 Vydané právní předpisy |
Obec Ostředek vydává mj. obecně závazné vyhlášky, které mají povahu právních předpisů. Vznikem a účinky se tyto právní akty odlišují. Jedná se o statutární předpisy (statuty), vnitřní předpisy (interní instrukce, směrnice, pokyny), veřejné vyhlášky a jiná opatření.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
12. Úhrady za poskytování informací |
- |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
> 12.1 Sazebník úhrad za poskytování informací |
Obecní úřad je oprávněn požadovat úhradu nákladů spojených s vyhledáváním informací, např. za přímou mzdu pracovníka, pořizování kopií a technických nosičů dat a odesílání informací, přičemž vydání informace se může podmínit zaplacením úhrady nebo zálohy. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
> 12.2 Usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací |
Žadatel může podat na postup při vyřizování žádosti o informaci stížnost, pokud nesouhlasí s výší úhrady sdělené žadateli písemně povinným subjektem před podáním informace nebo nesouhlasí s výší odměny za oprávnění užít informaci na základě licenční smlouvy. Stížnost lze podat písemně nebo ústně, a to u povinného subjektu. O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán. V současné době nejsou vydána žádná usnesení nadřízeného orgánu týkajících se těchto stížností. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
13. Licenční smlouvy |
- |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
> 13.1 Vzory licenčních smluv |
Vzor licenční smlouvy dle § 14 a zákona č. 106/1999Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
> 13. 2 Výhradní licence |
V současné době nejsou pro obec poskytnuty žádné výhradní licence podle § 14a odst. 4 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů. |
14. Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999 Sb.
Název | Typ | Velikost | Akce |
---|---|---|---|
Výroční zprava za rok 2023 | 336.18 kB | Zobrazit | |
Výroční zprava za rok 2022 | 332.41 kB | Zobrazit | |
Výroční zprava za rok 2021 | 340.22 kB | Zobrazit | |
Výroční zprava za rok 2020 | 336.92 kB | Zobrazit | |
Výroční zpráva za rok 2019 | 360.66 kB | Zobrazit | |
Výroční zpráva za rok 2018 | 341.88 kB | Zobrazit | |
Výroční zpráva za rok 2017 | 106.92 kB | Zobrazit | |
Výroční zpráva za rok 2016 | 105.64 kB | Zobrazit | |
Výroční zpráva za rok 2015 | 105.11 kB | Zobrazit |